2024年3月10日 星期日

上飛機前,在機場會用到的英文例句


 Traveler(旅客): Hello, I'd like to check in.  My flight number is CA 1234.

你好,我想辦理登機手續。我的航班號碼是CA 1234。

Ground Staff(地勤人員): Sure, please show me your boarding pass and passport.

當然,請出示您的登機證和護照。

Thank you.

謝謝。

Can I take my suitcase into the cabin?

我可以把手提箱帶進客艙嗎?

Traveler:When can I board the plane?

我何時能登機?

Can I apply for a boarding pass to go through security?

我可以申請登機證通過安檢嗎?

Is there a duty-free shop here?

這裡有免稅商店嗎?

Ground Staff:Yes, it's located behind the boarding gate.

是的,位於登機門後面。

I ordered a special meal. How can I get it?

我訂了一份特殊餐,該如何取得?

Can I change my seat assignment here?

我能在這裡改變座位嗎?

Do you have wheelchairs for disabled passengers?

有提供給殘障乘客的輪椅嗎?

Ground Staff(地勤人員): Yes, wheelchairs and assistance can be arranged.

是的,可以安排輪椅和協助。

Where is the closest smoking area in this airport?

這個機場最近的吸煙區在哪裡?

Ground Staff(地勤人員: The closest smoking room is near gate 3.

最近的吸煙室在3號登機門附近。

I'd like a window seat, please.

我想要靠窗的座位,麻煩您了。

Do you have any upgrades available for this flight?

這個航班有升級服務嗎?

What is the in-flight meal option for this flight?

這個航班的機上餐點選擇是什麼?

Is there an in-flight entertainment system on this plane?

這架飛機上有機上娛樂系統嗎?

What is the baggage allowance on this ticket?

這張機票的行李額度是多少?

Ground Staff(地勤人員): The baggage allowance is one checked bag of up to 23 kilograms and one carry-on bag.

行李額度是一件最多23公斤的托運行李和一件隨身行李。

My flight was delayed. Can I get a meal voucher?

我的航班延誤了,我可以獲得餐券嗎?

Is there a baby bassinet available on this flight?

這個航班有提供嬰兒搖籃嗎?

Do you have wheelchairs for getting to the gate?

(注意:在這個上下文中,重要的是確認是否有輪椅,可以協助到達登機門。回答假設是協助到達登機門。)

Ground Staff(地勤人員): Yes, wheelchairs are available. Let me call one for you.

是的,有輪椅可用。我會為您呼叫一輛。

Is there a lounge I can use before the flight?

在飛行前我可以使用貴賓室嗎?

Do you have any seats with extra legroom available?

有提供額外伸腿(放腳)空間的座位嗎?

Can you check if an upgrade is available?

能否確認有升級服務可用嗎?

Is there still space for carry-on baggage on this flight?

這個航班上還有行李艙空間嗎?

How many bags am I allowed to check in?

我可以托運多少件行李?

Please be gentle with my bag; there are fragile items inside.

請輕拿我的行李;裡面有易碎物品。

What is the in-flight meal option on this flight?

這個航班的機上餐點是什麼?

Do you have vegetarian meals available?

您們有素食餐選擇嗎?

Can I request a special meal?

我可以要求特殊餐嗎?

Is there a baby bassinet available for my child?

這個航班上有提供嬰兒搖籃嗎?

Can I have a blanket and pillow, please?

我可以要一條毯子和一個枕頭嗎?

What movies will be shown on the flight today?

今天的飛行中會播放哪些電影?

My flight is delayed. When is the new departure time?

我的航班延誤了,新的出發時間是什麼時候?

Can I get a meal voucher for the delay?

我可以因為延誤而獲得餐券嗎?

Where can I find the nearest smoking lounge?

哪裡可以找到最近的吸煙室?

Are there power outlets on this plane to charge devices?

這個航班上有插座可以充電嗎?

Can you request a wheelchair to the gate for me?

您能為我請一輛輪椅到登機門嗎?

Where is the closest airport lounge?

最近的機場貴賓室在哪裡?

Where can I get a baggage cart?

哪裡有行李推車?

Can I pick my seat at this time?

現在我能挑選我的座位嗎?

Is there still availability in business class?

商務艙還有位置嗎?

Do you have any travel pillows for sale?

您們有旅行枕頭可以購買嗎?

沒有留言:

張貼留言