2024年10月7日 星期一

TO 的字典用法總整理



功能

句中的角色

英文例句

中文例句

Direction

表示方向

I went to the store.

 

turn to the left

 

travel to London

 

get to Boston

 

drop to the ground

我去了商店

 

轉向左邊

 

旅行到倫敦

 

到達波士頓

 

掉到地面

Relationship

(在間接受詞之前)

 

Give the book to him.

 

把這本書給他。

 

表示關係

This belongs to me.

這屬於我。

 

對於

necessary to us

You are a gem to me.

對我們是必要的

你是我的寶貝。

 

狀態的改變:

變成、到

turn to red

變紅

依後接的名詞或前面接的動詞的意義,而表示下列各種關係

對立

face to face

fight hand to hand

面對面

 

肉搏

 

適合、調和:

應、按

quite to my taste

相當合我的口味

 

[伴隨]跟著、和著

sing to the piano

跟著鋼琴唱

 

[接觸]到、向

hold to one’s heart

抱到懷裡

 

[附加]加在

add to

加在

 

[所屬]~的

the key to the house

這一幢房屋的鑰匙

 

[古]為、做

He took her to wife.

他娶她為妻。

 

[在confess, swear, testify, witness 等動詞之後

認為~承認~

confess to crime

That’s all there is to it.

承認犯罪

那就是如此而已、那就是全部、沒有其他的了

Comparison

表示比

比、每

The score was 9 to 1.

Four shillings to the pound

I prefer tea to coffee.

分數是91


每鎊四先令


我比起咖啡更喜歡茶。

Time

表示時間:

到、差

to this day 

ten minutes to midnight

直到今天

還有十分鐘到午夜

Purpose

表示目的:

為了

to that end

come to his rescue

為了那個目的

 

來援救他

Range

表示範圍、程度:

到、至

It will drop to 5 degrees.

This apple is rotten to the core.

to excess

溫度將降至5度。

這顆蘋果爛到心。

 

過度

 

結果:

~使得,~的是

He was flattered to his ruin.

To my surprise,

他被奉承得毀了自己。

 

我感到驚奇的是~

Infinitive Marker

不定詞標記

[當作不定詞的一部分]

名詞用法

形容詞用法

副詞用法

To err is human.

I need to eat dinner.

a book to read

I have come to see you.

I came to see that I was mistaken.


人非聖賢,孰能無過。


我需要晚餐。


該讀的書

我來看你。


我了解我的錯。

 

 

省略動詞

You may go if you want to.

你想去就去吧。

Idiomatic Usage

固定搭配結構

I look forward to hearing from you.

我期待聽到你的消息。

Adverb當副詞用

向前方


He wore the cap wrong side to.

她把帽子前後戴反了。

 

恢復常態

[特指]關閉、[停止]

Push the door to.

把門關上。

 

向活動狀態

We turned to gladly.

我們樂意地(著手工作)。「我們高興地轉向」或

「我們欣然轉身」

沒有留言:

張貼留言